Gratis informationswebinar - COVID-19

Initiativer som hjælp til erhvervslivet

GRATIS INFORMATIONSWEBINAR - INITIATIVER SOM HJÆLP TIL ERHVERVSLIVET

Dato: Onsdag d. 25. marts kl. 10:00-11:00, 13:00-14:00 og 14:30-15:30, torsdag d. 26. marts kl. 9:00-10:00 og 13:00-14:00 og fredag d. 27. marts kl. 9:00-10:00 og kl. 13:00-14:00

Online

  • SAMMENDRAG

Udviklingen og udbredelsen af Coronavirus COVID-19 har stor effekt på dansk erhvervsliv. BDO følger udviklingen nøje, og vil løbende over den kommende tid holde jer virksomheder opdateret om initiativer, muligheder og trusler med en række gratis webinarer.

Rigtig mange danske virksomheder står overfor en pludselig økonomisk og medarbejdermæssig udfordring som følge af udviklingen og udbredelsen af Coronavirus Covid-19. Dette webinar har til formål at informere generelt om Folketingets hjælpepakker samt andre relevante emner, der relaterer sig til de økonomiske udfordringer som følge af Covid-19. Hvad betyder det konkret for jer som virksomhed? Hvordan skal I praktisk forholde jer hertil?

Webinaret henvender sig til ledere i den private sektor, som beskæftiger sig med virksomhedens daglige drift og likviditet samt håndtering af medarbejdernes arbejdsforhold. Du kan være virksomhedsejer i en mindre eller mellemstor virksomhed, regnskabs- eller økonomichef, HR-chef, controller eller HR-konsulent.

Webinaret har en varighed af 1 time, hvor vi ser nærmere på:

  • Initiativer, der kan hjælpe de danske virksomheder her og nu
    • Skat og moms – hjælp til likviditeten
      • Forlængelse af betalingsfrister for moms, AM-bidrag og A-skat
      • Selvstændiges B-skatterater
      • Højere loft på skattekontoen
    • To nye garantiordninger
    • Frigivelse af den kontracykliske kapitalbuffer
    • Mulige foranstaltninger og kompensationer for arbejdsgiver
    • Refusion når medarbejderen er syg af Corona eller i karantæne
    • Arbejdsfordelingen gøres mere fleksibel
    • Lønkompensation – Hvad betyder det konkret?
    • Kort om brug af feriefridage, ferie og afspadsering
    • Øvrige tiltag
  • Kort om regnskab 2019
  • Påvirker Covid-19 regnskabet for 2019?
  • Going Concern – hvordan forholder vi os?
  • Hvordan afholder vi generalforsamling?
  • Gode råd og andre overvejelser.

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i vores åbne chat. Vi gør opmærksom på, at chatten ikke vil blive besvaret undervejs i webinaret, men vi opsamler spørgsmålene, og udsender et FAQ til alle deltagere efter afholdelse af webinaret. Vi kan ikke besvare specifikke spørgsmål i de enkelte virksomheder, da det vil kræve individuel rådgivning. Men vi bestræber os på at besvare de generelle spørgsmål.

Se hvem der afvikler webinaret her

Mere fra...

25.09.2023BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab

Sponseret

Tre gode grunde til at omfavne ESG og bæredygtighed i din virksomhed

25.11.2022BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab

Sponseret

Publikation om den nye bogføringslov

29.03.2022BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab

Sponseret

Selvstændige med leaset firmabil risikerer skatteregning

13.10.2021BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab

Sponseret

Hvornår er en gulpladebil specialindrettet?

07.10.2021BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab

Sponseret

Sørg for at få brugt håndværkerfradraget i år

Dét skal du vide om brug af gulpladebiler

02.06.2021BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab

Sponseret