Grundfos udnævner ny salgschef
Grundfos forfremmer Key Account Manager Brian Sørensen, og gør ham til salgschef for Bygge & Anlæg i Grundfos DK.
Key Account Manager Brian Sørensen er fra den 1. februar 2015 udnævnt til ny salgschef for Bygge & Anlæg i Grundfos-koncernens danske salgsselskab, Grundfos DK. Udnævnelsen sker i forlængelse af, at områdets nuværende salgsdirektør, Henrik Falck, har påtaget sig ansvaret for flere nordiske opgaver.
Det er en erfaren Grundfos-medarbejder, der den 1. februar overtager stillingen som salgschef for Team Bygge & Anlæg hos Grundfos DK. Med udnævnelsen får Brian Sørensen det overordnede ansvar for teamets salgsingeniører og det daglige salg til forretningsområdet med reference til salgsdirektør Henrik Falck.
Det er et forretningsområde, hvor der er vedtaget ambitiøse strategier og handlingsplaner, og jeg glæder mig rigtig meget til at føre dem ud i livet i tæt samarbejde med teamets øvrige medarbejdere, siger Brian Sørensen.
Den nye salgschef har i de seneste knap fire år varetaget to roller som henholdsvis Key Account Manager for de danske OEM-kunder og vvs-grossister samt som teamleder for opbygningen og udviklingen af det team af salgspromotere, der sørger for, at Grundfos er præsenteret professionelt i butikkerne hos de danske grossister.
Brian Sørensen startede sin karriere hos Grundfos i 2001, hvor han i de første par år varetog jobbet som intern salgstekniker for senere at blive udekørende salgsingeniør.
En styrket salgsorganisation
Brian Sørensen overtager stillingen som salgschef efter Henrik Falck, der i slutningen af 2014 blev udnævnt til salgsdirektør hos Grundfos DK for både Bygge & Anlæg og Vandforsyning og med udvidede forretningsområder inden for Building Services. I den forbindelse fik Henrik Falck også rollen som Key Account Manager for hele den nordiske del af pumpekoncernens top 25 distributionskunder i Europa.
Henrik har skabt et fantastisk fundament, som det i bogstavelig forstand bliver en fornøjelse at bygge videre på. Med mit solide kendskab til Grundfos internt plus en god portion erfaring med hverdagens udfordringer hos en bred kundeskare og ikke mindst en stor viden om grossistsamarbejdet føler jeg mig rigtig godt klædt på til at løfte opgaven, siger den nyudnævnte salgschef.