Gulvmyren ApS: Ordblind gulvmand har fået det kølige overblik

Martin Riisberg har altid været en dygtig gulvmand, men han har ikke altid været dygtig på kontoret. Ordblindhed har været en hæmsko, og en gammeldags kalender har gjort, at han har brugt rigtig meget tid på at tyde sin egen planlægning – især om morgenen, indtil han fik indarbejdet Ordrestyring.

”Jeg er blevet en bedre mester til at formidle informationer til mine medarbejdere. Og det har vi alle sammen glæde af i Gulvmyren ApS”, siger Martin Riisberg. Han har ifølge eget udsagn lavet gulve siden han var 13 år, og har været selvstændig siden 2004. Virksomheden har seks ansatte. Og han er rigtig glad for sit arbejde:

”Det fede er uforudsigeligheden, planlægningen og de specielle opgaver, vi løser. Der hvor andre gulvfolk giver op, kommer vi ind i billedet”, fortæller han.

Kunne ikke læse egne notater
Og det handler om at få det hele til at gå op i en højere enhed, og det er dér hvor Ordrestyring hjælper ham rigtigt meget i det daglige arbejde som ejer af Gulvmyren ApS:

”Jeg skrev alle opgaver ind i et klassisk kalendersystem. Det var meget nemt at miste overblikket, bl.a. fordi jeg har lidt ordblindhed, som ligger til familien. Nogle gange kunne jeg godt have svært ved at læse, hvad jeg havde skrevet, fordi jeg skulle have meget tekst ned i små felter i kalenderen,” fortæller han.

Dokumentation tager tid
Et andet problem er, at Gulvmyren ofte kommer ud på en opgave, hvor der allerede har været andre gulvfolk, og her er der behov for at dokumentere alt, både før og efter arbejdet. Det skyldes at den gamle gulvmand kunne have ridset soklen på køkkenet eller vangerne på trappen.

”Sådan noget tager vi billeder af, inden vi går i gang, så kunden ikke kommer og giver os skylden for at have ridset køkkenlågen, hoveddøren eller andet. Når jeg så kom til sidst på måneden, kunne jeg bruge virkelig lang tid på at forberede faktureringen, fordi jeg skulle scrolle jeg ved ikke hvor mange billeder. I dag ligger de inde i Ordrestyring, så jeg har overblikket og sparer meget tid, fortæller han.

Spildt ferie
Ofte når Martin Riisberg f.eks. var på ferie, skulle han forstyrre sin familie om morgenen og bruge rigtig lang tid på at tale med medarbejderne, og danne sig et overblik over, hvad de skulle udføre af opgaver, fordeling mv..

”Det største ved Ordrestyring er det samlede overblik, bl.a. om morgenen. Det er meget nemmere nu. Aftenen før er det hele lagt ind i Ordrestyring, så alle ved hvad de skal, og hvor de skal møde. Alle ordrer er lagt ned på de forskellige medarbejdere. Så behøver jeg ikke engang at tale med dem om morgenen. Det er en kæmpefordel i hverdagen, men også når vi er ude og rejse”, siger han.

Dygtigere på kontoret
Han pointerer, at han ikke er blevet en dygtigere håndværker, for det har han hele tiden været. Men han er blevet en dygtigere mand på kontoret.  

”Vi tror, at vi er skidegode på kontoret, det er vi bare ikke. Men jeg bliver alligevel dygtig på kontoret, fordi jeg har det hele samlet i en helhed. Jeg kan klart anbefale Ordrestyring, og jeg har haft det i et år nu. Og jeg har anbefalet det til seks samarbejdspartnere, og alle seks har taget det til sig, og er rigtigt glade for det. De kan, som jeg, ikke se en hverdag uden Ordrestyring”, siger han.

Se den fulde kundecase om Gulvmyren her.

Mere fra...

27.02.2023Ordrestyring.dk

Sponseret

Nul ventetid på betaling giver danske håndværksvirksomheder mere frihed

19.08.2021Ordrestyring.dk

Sponseret

Gulvmyren ApS: Ordblind gulvmand har fået det kølige overblik

25.01.2021Ordrestyring.dk

Sponseret

København VVS service

20.08.2019Ordrestyring.dk

Sponseret

Kæmpe effektiviseringsgevinster og bedre bundlinje med webbaseret time-sagsstyring

26.04.2019Ordrestyring.dk

Sponseret

Vinder Årets Håndværker - “Du får ikke tilfredse kunder uden at have styr på sagsstyringen”

03.04.2019Ordrestyring.dk

Sponseret

Bygge-digitalisering giver rekord-vækst