Lemvigh-Müller opruster med ny bæredygtighedschef
Bæredygtighed er på den strategiske agenda hos Lemvigh-Müller og rykker med ansættelsen af en ny Head of Sustainability helt tæt på forretningen.
Lemvigh-Müller skal være den foretrukne forretningspartner for industrien, byggeriet og installationssektoren – også når det kommer til bæredygtighed. Sådan lyder det fra Pernille Kiær, der fra 1. marts er ansat som Head of Sustainability hos stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müller.
”Lemvigh-Müller er inde i en spændende transformationsproces, hvor bæredygtighed er prioriteret af topledelsen i den nye forretningsstrategi”, siger Pernille Kiær. Hendes vision er, at de skal koble bæredygtighed meget tæt til forretningen, som både skal være til fordel for samfundsudfordringer og forretningsmæssig gevinst for Lemvigh-Müller.
Værdi på alle parametre
Pernille Kiær ser et stort potentiale for, at Lemvigh-Müller kan vinde kommercielt på at sætte bæredygtighed øverst på dagsordenen.
”Der er en tsunami af nye love og krav på vej på området for CSR og bæredygtighed, som alle virksomheder skal forholde sig til. Bæredygtighed bliver licence to operate”, forklarer hun og tilføjer, at deres kunder i højere og højere grad efterspørger bæredygtige produkter, løsninger og serviceydelser.
Måden Lemvigh-Müller skal skabe værdi for kunderne og gøre en konkret forskel, til gavn for samfundet, miljøet og klimaet, er eksempelvis gennem grønne produktlinjer, klimavenlige vareleverancer og bæredygtige emballageløsninger. Også mere bæredygtig adfærd er et fokusområde for Lemvigh-Müller.
”Vi har for nylig taget et stort skridt indenfor grøn distribution, hvor vores tekniske leverancer bliver leveret på fossilfri HVO100-biodiesel. Men vi nøjes ikke med at skifte brændstof. Vi er også i tæt dialog med vores kunder om muligheden for at samle leverancerne, så lastbilerne kører færre kilometer”, siger Pernille Kiær.
-CH