Lindab øger onlinesalget markant
En gentænkning af Lindabs webshop har sendt onlinesalget i vejret. 25 procent af omsætningen på ventilationsprodukter kommer nu fra onlinesalg.
Mens Danmark generelt bliver mere og mere digitaliseret, så har den traditionsbundne byggebranche længe hængt lidt i bremserne. Men byggeriet er for alvor ved at få øjnene op for de muligheder, som den teknologiske udvikling giver.
Sådan lyder erfaringen fra Lindab, der leverer byggekomponenter og ventilationsløsninger. Virksomheden fik således flere og større online-ordrer i 2015.
Branchen har været lidt tilbageholdende i forhold til at handle online. Men vi oplever, at der sker en modning blandt vores kunder i forhold til digitaliseringen, så de nu i højere grad føler sig trygge ved at handle online, siger Lindabs marketingchef Johan Rasmussen.
Ny platform giver større tryghed
Når kunderne gradvist bliver mere trygge ved digitale løsninger og onlinehandel i privatlivet, så overføres den viden og erfaring ofte automatisk til det daglige arbejde. Lindab har derfor gentænkt hele sin onlineplatform, så den minder om de søgemaskiner, man er vant til i det daglige.
Tiderne skifter, og livet på nettet er i dag langt mere enkelt og intuitivt end for bare få år siden. Folk er vant til at kunne finde alt ved en simpel søgning, så det skal man også kunne på vores webshop. Derfor har vi blandt andet fået en ny intelligent søgemotor, der gør det langt nemmere at finde produkter i shoppen, fortæller Hans Christian Rebling, webshopansvarlig hos Lindab.
Og ifølge Lindab har kunderne taget godt imod den nye platform. Faktisk så godt, at virksomheden allerede har indfriet et ambitiøst mål om, at 25 procent af omsætningen på ventilationsprodukter skal komme fra onlinesalget.
- JKK