Ny serviceleder søger tilbage til rødderne
BRANCHEPROFILEN: Thomas Mørk Christensen er ny serviceleder hos elinstallatørfirmaet Bøttcher:Fog, og med sig i bagagen har han en stor erfaring med bred kundekontakt. Udfordringen i det nye job er at blive helt opdateret på den teknologiske udvikling.
Hvad består dit nye job i?
Det er lidt en blækspruttefunktion, hvor jeg skal pleje eksisterende kunder samt hive nye kunder samt serviceopgaver hjem. Det kan for eksempel være serviceopgaver på entreprisebyggerier. Her har jeg mellem fem til ti medarbejdere til rådighed, som jeg kan dedikere opgaver til.
Hvorfor har du valgt at arbejde i elbranchen?
Det er udviklingen i branchen, der vækker min interesse – at følge med i de nyeste teknologier på markedet. Jeg er uddannet elektriker, og så har jeg arbejdet som grossistsalgskonsulent i 18 år, men nu følte jeg, at hvis jeg skulle skifte spor, så skulle det være nu – og med min nye stilling kommer jeg lidt tilbage til rødderne. Derudover synes jeg, det er spændende at skulle arbejde med slutkunden, fordi det hele bliver lidt mindre forudsigeligt.
Thomas Mørk Christensen, serviceleder hos Bøttcher:Fogh
Seneste uddannelse: Løbende salgsuddannelse inden for udvikling af projektsalg, infrastruktur og datakapring
Seneste job: Salgskonsulent hos Lemvigh-Müller
Hvad bliver den største udfordring?
Jeg er måske lidt bagud med min teknologiske viden i forhold til de erfarne serviceledere. Der er jo både rådgivere, arkitekter og slutkunder derude, som stiller nogle krav – og det bliver så min opgave at samle op på løsningerne. Til gengæld er jeg god til at snakke med alle slags kunder. Men udfordringerne kan jo ændre sig hele tiden, så det kan være, at det er noget andet om et par år.
Hvad laver du i din fritid?
I min fritid passer jeg mit netværk og dyrker motion i form af at løbe et par gange om ugen. Derudover bruger jeg tid sammen med min familie og mine børn.