Nyt samarbejde skal sikre digital og moderne kundekontakt
Frese har indgået et samarbejde med softwarevirksomheden Napp om at transformere salg og marketing til et mere digitalt og moderne udgangspunkt.
Den 75 år gamle fremstiller af blandt andet regulerings- og kontrolventiler til HVAC og VVS, Frese, har indgået et nyt samarbejde med softwarevirksomheden Napp, der specialiserer sig i "sales enablement".
Læs også: Digitaliseringen i byggebranchen giver vækst hos Ordrestyring.dk
Gennem samarbejdet håber Frese, at firmaet kan gøre sine kundemøder interaktive på globalt plan og dermed styrke salget gennem øget relevans.
”Frem for at bruge tiden på at producere salgsmateriale eller præsentationer, der ikke taler ind til den specifikke kundes udfordringer, kan vi ”live” fokusere på dialogen om de produkter og løsningsområder, kunden viser interesse i. Og vi kan allerede nu se, at materialet har gode forudsætninger for mersalg, hvilket er en bekræftelse i samarbejdets betydning”, siger Søren Wandy Pedersen, group marketing director hos Frese.
Endnu et skridt mod digitalisering
For Napp er det nye samarbejde med Frese endnu et skridt i retning af en mere digitaliseret industribranche og tilgang til salg.
”Særligt i en tid, hvor det traditionelle køber-sælger forhold er blevet vendt på hovedet, er der opstået et behov for at få det maksimale ud af virksomhedens kundeinteraktioner. Og her er sales enablement en nødvendig værktøjskasse for at være med – også i ventilations- og varmebranchen”, fortæller stifter og administrerende direktør hos Napp, Niklas Laugesen.
Læs også: Teknologisk institut: Installatørerne er bagud med digitalisering
Siden Napps start i 2017, har virksomheden fået mere end 30.000 brugere i 42 lande.
- JMA