Panasonic styrker kundeoplevelsen

Panasonic Heating & Cooling Danmark lancerer et nyt initiativ, der skal forbedre kundeoplevelsen.

En ny teknisk løsning gør det muligt for Panasonic Heating & Cooling Solutions at fjerndiagnostisere fejl og problemer samt løse dem på afstand. Arkivfoto..

En helt ny teknologi tager Panasonic i brug. De vil nemlig bestræbe sig på at strømline kundeservicen for Heating & Cooling-området i hele Europa.

Virksomheden vil bruge det såkaldte merged reality, der skal hjælpe andre virksomheder med et stærkere kundeservice, skriver Panasonic i en pressemeddelelse.

Den nye løsning gør det muligt for Panasonic Heating & Cooling Solutions at fjerndiagnostisere fejl og problemer samt løse dem på afstand.

”Formålet med den nye tilgang til kundeservice er at give installatører, teknikere, ingeniører og kunder mulighed for at dele, hvad der sker i realtid med eksperter, der sidder langt væk. På den måde kan mindre serviceopgaver og instruktioner i, hvordan man reparerer produkterne, blive demonstreret i levende billeder og blive håndteret”, siger Karl Lowe, head of service for Panasonic Heating & Cooling service i hele Europa.

Via fjerndiagnostisering kan ingeniører fokusere på at yde teknisk support i stedet for at bruge spildtid på fysiske besøg. Derved formindskes CO2-forbruget, og kundetilfredsheden øges i takt med, hastigheden for reparationer speedes op.

Softwareløsningen, der er leveret af IFS Remote Assistance, skal implementeres i hele Europa.

”Med IFS Remote Assistance bruger vi den nyeste teknologi til at udnytte det fulde potentiale hos vores højtuddannede arbejdsstyrke uanset, hvor de befinder sig geografisk. Vi er ikke alene i stand til at navigere på tværs af grænser, vi er faktisk i stand til at forbedre hastigheden på vores reparationer og få adgang til, hvordan produkterne performer her og nu. Det hjælper os til at måle og forbedre vores service”, siger Karl Lowe.

-CH

Alcadon ApS

Sponseret

[INVITATION] Når man har arbejdet med fiber i næsten 30 år, så har man set lidt af hvert...

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

10.11.2025Schneider Electric A/S

Sponseret

Arbejdskraft er industriens største mangelvare – men skal vi vente på flere uddannede eller tage teknologien i brug nu?

10.11.2025Installator.dk

Unidrains moderselskab fylder 80 år: Fra smede i Småland til industrikoncern

10.11.2025KlarPris

Sponseret

Digitalisering, der giver mening: Saml hele dit indkøb ét sted

07.11.2025Inspectly ApS

Sponseret

Kvalitet – hvad betyder det egentlig? 🤔

07.11.2025Installator.dk

Bravida bestiller 500 elvarebiler i rekordstor ordre

07.11.2025Installator.dk

Elektrificeringen af bilparken er i højgear

07.11.2025Avidenz A/S

Sponseret

Et godt arbejdsmiljø er blevet et konkurrenceparameter

06.11.2025Installator.dk

Bred opbakning til ny karakterskala

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle