Panasonic styrker kundeoplevelsen
Panasonic Heating & Cooling Danmark lancerer et nyt initiativ, der skal forbedre kundeoplevelsen.
En helt ny teknologi tager Panasonic i brug. De vil nemlig bestræbe sig på at strømline kundeservicen for Heating & Cooling-området i hele Europa.
Virksomheden vil bruge det såkaldte merged reality, der skal hjælpe andre virksomheder med et stærkere kundeservice, skriver Panasonic i en pressemeddelelse.
Den nye løsning gør det muligt for Panasonic Heating & Cooling Solutions at fjerndiagnostisere fejl og problemer samt løse dem på afstand.
”Formålet med den nye tilgang til kundeservice er at give installatører, teknikere, ingeniører og kunder mulighed for at dele, hvad der sker i realtid med eksperter, der sidder langt væk. På den måde kan mindre serviceopgaver og instruktioner i, hvordan man reparerer produkterne, blive demonstreret i levende billeder og blive håndteret”, siger Karl Lowe, head of service for Panasonic Heating & Cooling service i hele Europa.
Via fjerndiagnostisering kan ingeniører fokusere på at yde teknisk support i stedet for at bruge spildtid på fysiske besøg. Derved formindskes CO2-forbruget, og kundetilfredsheden øges i takt med, hastigheden for reparationer speedes op.
Softwareløsningen, der er leveret af IFS Remote Assistance, skal implementeres i hele Europa.
”Med IFS Remote Assistance bruger vi den nyeste teknologi til at udnytte det fulde potentiale hos vores højtuddannede arbejdsstyrke uanset, hvor de befinder sig geografisk. Vi er ikke alene i stand til at navigere på tværs af grænser, vi er faktisk i stand til at forbedre hastigheden på vores reparationer og få adgang til, hvordan produkterne performer her og nu. Det hjælper os til at måle og forbedre vores service”, siger Karl Lowe.
-CH