21.01.2021  |  EL  |  Virksomhedsdrift

Verdens største messe for belysning lancerer helt nye digitale muligheder

Selvom de digitale løsninger indeholder flere fordele, vil de aldrig kunne erstatte de fysiske messer fuldstændig, mener blandt andet Iris Jeglitza-Moshage, vicedirektør for Messe Frankfurt.

Den internationale messe for belysning, Light + Building 2022, som afholdes fysisk på Frankfurts messe- og udstillingscenter fra 13. til 18. marts 2022, tager nu også form på nye digitale platforme.

”Supplerende digitale formater er gode for sektoren. De er især velegnede til deltagere, der af en eller anden grund ikke er i stand til at deltage personligt. Ikke desto mindre er fysisk tilstedeværelse på en messe uundværlig. Det er en del af handelens DNA”, påpeger Ingolf Jakobi, administrerende direktør for den generelle sammenslutning af den tyske el- og informationsteknologi (ZVEH).

Den holdning deler Iris Jeglitza-Moshage, vicedirektør for Messe Frankfurt.
Hun mener, at de digitale muligheder for afholdelsen af messen aldrig kan erstatte den fysiske. De digitale muligheder kan dog effektivt forberede, ledsage og supplere den fysiske form.

Podcast og digitale diskussioner

I starten af 2022 sæsonen lancerer Light + Building således 'Contactor'. Her har internationale udstillere mulighed for at præsentere deres udstilling året rundt. Her bliver det muligt ikke blot at udstille produkterne men også systemløsninger, hvor man som besøger kan få direkte adgang til de relevante kontaktpersoner. ’Contactor’ vil have flere forskellige digitale muligheder, herunder blandt andet podcasts, videointerviews og digitale fora, hvor udfordringer og løsninger drøftes.

-CH

  installator.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere