Vil frigøre ressourcer og tilføre kompetencer
Würth Group blev etableret i 1945 og består i dag af mere end 400 selskaber og er til stede i mere end 80 lande. I dag er Würth stadig en familieejet virksomhed og de i alt ca. 78.000 medarbejdere arbejder alle i retning af en fælles vision – vi vil frigøre ressourcer og tilføre kompetencer.
Würth Danmark A/S er Danmarks største B2B-salgsorganistion, beskæftiger godt 500 medarbejdere og har hovedkontor og centrallager i Kolding. Herfra behandles markedets bredeste sortiment inden for befæstelse, værktøj, kemi, sikkerhedsudstyr og meget mere til det professionelle marked.
Holdning bag handling
Würth Danmark vil være de bedste til at frigøre ressourcer og tilføre kompetencer. I praksis betyder det, at produkter kombineres med service, viden, koncepter og løsninger. Med disse tiltag hjælpes Würths kunder til at øge effektiviteten, nedbringe de samlede omkostninger og bidrager til skabelsen af nye indtjeningsmuligheder.
Der udbydes bl.a. lager- og logistikløsningerne, der frigiver mere tid og Würths specialistvejledning gør det nemmere at leve op til lovkrav indenfor eksempelvis sikkerhed. Derudover findes der løsninger, der gennemskueliggør, hvor i kundens virksomhed der bliver brugt flest penge og på hvilke produkter. Desuden gives der adgang til nye produkter, der i kombination med vejledning og uddannelse gør det muligt at tilbyde kunden nye og attraktive ydelser.
Samfund, kunder, leverandører og medarbejdere
For at nå visionen, er der i opsat 4 stærke missioner – én for hver af de hovedrelationer Würth indgår i.
Samfundssind står højt på agendaen og Würth Danmark tager medansvar lokalt som nationalt. Styrkelse af samfundets finansielle, kulturelle, sociale, miljø – og uddannelsesmæssige forhold indtænkes derfor flere steder i forretningen. Blandt andet støttes socialt opbyggende aktiviteter som eksempelvis Special Olympics og samarbejder med den sociale virksomhed Nordhøj.
Ambitionen om at være en innovativ og attraktiv samarbejdspartner, sker gennem stabile relationer, hvor der udvises en kundetilpasset adræthed baseret på kvalitet og funktionalitet. Via et markedstilpasset sæt af kundekontaktpunkter og en effektiv logistik tilbydes Würths kunder differentierede produkter, der medvirker til værdiskabelsen.
Ligeledes bestræbes det at være en innovativ og attraktiv samarbejdspartner for leverandører. Gennem effektiv vidensudveksling, præcise leverancer og markedstilpasset distributionskanaler skabes stabile og langvarige leverandørrelationer.
Würth ser også indad og vil ikke blot være attraktiv for kunder og leverandører men bestræber sig også på at være en attraktiv arbejdsplads. Der fremmes et arbejdsmiljø, der opretholder og udvikler nærvær, trivsel, samarbejde og fællesskab. Det bidrager til den personlige og faglige udvikling af medarbejderne, der er med til at sikre virksomhedens succes.
Du kan læse meget mere om hvordan Würth Danmark vil frigøre ressourcer og tilføre kompetencer lige her.