Analyse: Teknisk snak bremser varmepumpe-salg
Teknisk markedsføring er en hæmsko for salget af varmepumper, viser en ny analyse.
Salget af varmepumper til danske husejere kunne være langt højere end de 5.000, der blev solgt sidste år. Sådan lyder det i en ny kommunikationsanalyse, der er udarbejdet af Advance for Energistyrelsen, Det Økologiske Råd og Dansk Energi.
Læs også: Varmepumperne er i fare
Ifølge analysen skyldes det blandt andet, at den tekniske markedsføring får mange kunder til at stå af. Det skriver Dansk Energi på sin hjemmeside.
Samtidig er markedet ikke hurtig nok til at kommunikere om varmpumper til kunderne, der derfor først overvejer en varmepumpe sent i købsprocessen.
Læs også: Salget af varmepumper falder
Hos Dansk Energi glæder man sig derfor over, at den nye analyse giver en række anbefalinger, der kan hjælpe med at øge salget af varmepumper.
Klar kommunikation er nemlig et vigtigt element i forhold til at få flere varmepumper, lyder det fra Richard Schalburg, chefkonsulent i Dansk Energi.
Analysen kan ses her.
-SSM