Copenhagen Light Festival følger op på succesen
I hele februar tændes lyset igen i byens vintermørke og spreder liv på en ny og innovativ måde, der rammer alle aldre.
Det summer i kulisserne hos Copenhagen Light Festival efter de over 500.000 besøgende sidste år, der gjorde festivalen til Danmarks mest besøgte. Festivalen afvikles i et nyt og udvidet format fra den 4.-27. februar 2022 – nu også støttet af Royal Unibrew som ny hovedsponsor.
Aftalen giver Copenhagen Light Festival mulighed for at præsentere flere flotte værker og flere oplevelser for de besøgende. Årets værker består blandt andet af værker fra kunstnere verden over, som har indsendt deres ideer og lysværker til festivalen.
“Vi har fået mange fantastiske forslag. Vi knokler nu for at udvælge og finansiere dem, der gør Copenhagen Light Festival unik, skaber besøg og vil blive vist i de mest sete internationale medier”, siger Jesper Kongshaug, der er bestyrelsesformand for Copenhagen Light Festival.
3-årig bevilling
Ud over støtte fra Royal Unibrew, har festivalen også modtaget en foreløbig 3 års-bevilling til driften af festivalen fra Københavns Kommune. Målet er at sikre, at festivalen bliver en fast del af det kulturelle udbud i det vintermørke København.
”Festivalen har på få år formået at give den kulturelle festivalscene i Danmark et nyt, anderledes og markant udtryk. Det er en ære, at støtte festivalen og lyskunsten, og vi ser frem til at bidrage til videreudvikling af festivalen, så endnu flere besøgende også kan få flere oplevelser”, siger Kasper Ryttersgaard, landechef i Royal Unibrew.
-CH