Elegance og magi:
Axor præsenterer unikke bruseprodukter af Front og Nendo til det moderne badeværelse. Philippe Grohe viser nye produkter frem på messen Cersaie 2013.
Hasselager/Bologna, september 2013. Axor, Hansgrohes designermærke, præsenterer nye bruseprodukter på trendmessen Cersaie 2013 i Bologna. Innovationerne er udviklet sammen med den svenske design-trio Front og det japanske designstudie Nendo og imponerer med deres enkle og alligevel unikke design. Med Axor LampShower designed by Nendo lykkes det os at åbne det traditionelt isolerede badeværelse op i retning af stuen ved hjælp af et elegant stykke indretning, siger Philippe Grohe, direktør for Axor. Med de nye Axor ShowerProducts designed by Front ligger fokus på intuitiv brug: på trods af den sofistikerede æstetik opfylder de enkelte komponenter konkrete behov, tilføjer barnebarnet af virksomhedens grundlægger Hans Grohe.
Axor LampShower designed by Nendo: større komfort på badeværelset
Oki Sato, det kreative hoved bag det japanske designstudie Nendo, fusionerer på magisk vis lys og vand med den nye Axor LampShower. Det er hverken en lampe eller en bruser, det er en hybrid, siger 35-årige Sato. Det visuelle designs lethed og kombinationen af lys og vand giver bruseren en større sensuel dimension. Også den brede stråleskive, der indrammer det varme lys, bidrager til denne effekt. Den naturlige sammensmeltning af lys og vand i den nye Axor LampShower giver badeværelset en hyggeligere stemning, og på den måde hjælper den os til at sætte farten ned i vores mere og mere hektiske liv, forklarer Philippe Grohe. Axor lancerer LampShower i en loftmonteret og en vægmonteret version. Ud over standard-overfladen i krom kan produkterne tilpasses individuelle ønsker gennem Axor Manufaktur i form af en række særlige overflader.
Axor ShowerProducts designed by Front: bruserens industrielle charme
De nye Axor ShowerProducts designed by Front lader os opleve vandvejene i deres oprindeligste form. Med vores design vil vi gøre opmærksom på teknologiens skjulte æstetik på en særligt elegant måde og derigennem gøre rør, ventiler, muffer og tragte til et charmerende designobjekt, forklarer Charlotte von der Lancken. På denne måde bliver en simpel tragt f.eks. til et velproportioneret bruserhoved. Front viser os, hvordan bruserkomponenter, der traditionelt er formålsbestemte, kan laves om til visuelt tiltalende designobjekter, tilføjer Philippe Grohe. I alt fem Axor-produkter til bruseren bærer Fronts signatur: en håndbruser, et brusersæt bestående af en håndbruser, en bruserstang og en bruserslange, en hovedbruser med to stråletyper til væg- eller loftmontering og en showerpipe bestående af en termostat, en højdejusterbar hovedbruser og en håndbruser.
De nye produkter designet af Front og Nendo lanceres ultimo 2013.
Axor, designermærket fra Hansgrohe SE står for Designer Visions for Your Bathroom. Udvalgte designere, arkitekter og indretningsarkitekter udvikler med Axor din vision for dit bademiljø. Axor kollektionerne tilbyder mange forskellige, bæredygtige løsninger til realiseringen af det individuelle badeværelse på højeste æstetiske og tekniske niveau. Phoenix Design, Philippe Starck, Antonio Citterio, Front, Jean-Marie Massaud, Nendo, Patricia Urquiola samt Ronan og Erwan Bouroullec har hidtil designet Axor-kollektioner. Alle disse forskønner livet i og med badeværelset. Direktøren for mærket Axor er Philippe Grohe, barnebarn af firmaets grundlægger Hans Grohe.
Yderligere information:
Hansgrohe A/S
att.: Marketingafdelingen
Jegstrupvej 6
8361 Hasselager
Tlf.: 86 28 74 00
Fax: 86 28 74 01
www.hansgrohe.dk og www.pro.hansgrohe.dk
marketing@hansgrohe.dk