H+H: Det har givet os et enormt online boost

300.000 videovisninger, 1200 nye følgere på Facebook og over 200% øget engagement på Facebook og LinkedIn – på kun 3 måneder. Det var resultatet efter H+H Nordic valgte at outsource deres online kommunikation til en ekstern samarbejdspartner.

Udfordringen for H+H

Hænderne var få og tiden knap, men ønsket om at gøre noget var stort.

Selvom H+H er en af de førende porebetonleverandører i Norden, og folk ofte ser det grønne H+H logo på byggepladser, krævede det et mindre detektivarbejde at finde dem på de sociale medier. Det var de godt klar over, men som enhver direktør eller marketingansvarlig ved, er mailindbakken aldrig tom, og timerne i døgnet løber hurtigt op.

Så hvad er alternativet? For H+H var det en ekstern samarbejdspartner.

Et match mellem investering og resultater

Som i en hvilken som helst anden virksomhed skal en investering gerne give et afkast for at give mening. Kaster man derfor penge i en ekstern samarbejdspartner, har man nogle forventninger til, at det giver nogle værdifulde resultater for ens virksomhed. Målsætningerne for den individuelle virksomhed er forskellige. Nogle har et konkret produkt, de vil sælge. Andre er ude efter leads. Og nogle tredje som H+H, vil gerne have deres navn og værdier synliggjort online og placere en nål på det sociale medielandkort.

På første møde mellem SIGNAfilm og H+H blev der derfor sat nogle skarpe målsætninger for, hvad den kommende indsats skulle give. En forventning fra H+H og et mål at stile efter for SIGNAfilm.

”Med de kvantitative mål vi har sat, har vi faktisk nået tredobbelt i forhold til, hvad vi har forventet med antal følgere og engagement. Vi har en film, der er blevet vist på den anden side af 300.000 gange og 200% øget engagement på både Facebook og LinkedIn. Siden vi begyndte samarbejdet 1. februar 2019, er vi også gået fra knap 200 til 1400 følgere på Facebook. Det viser bare, at der er en enorm grad af eksponering på de sociale medier, og at det går rigtig hurtigt, når man rammer den rigtige kerne af personer”, fortæller Martin From Petersen, Head of Nordic Marketing & Branding hos H+H.

Du kan se H+Hs Facebook-side her

Du kan se H+Hs LinkedIn-side her 

Overvejer du også at få en ekstern samarbejdspartner til at varetage din digitale kommunikation? Kontakt os her og lad os tage en snak om det. 

SIGNAfilm er et digitalt filmbureau, der fortæller dine historier uden omsvøb, så dine målgrupper forstår lige præcis, hvorfor de ikke kan leve uden dig. Gennem film, content marketing og storytelling giver vi din virksomhed en stærk stemme – We Tell Your Story.

14.06.2022Signafilm

Sponseret

Protox: Vi ser effekten af content marketing hos en ekstern samarbejdspartner

12.05.2022Signafilm

Sponseret

JUAL GROUP fik lavet employer branding-film hos SIGNA: “Man ved bare, det er kvalitet, man får”

17.02.2022Signafilm

Sponseret

Brug virksomhedens kultur aktivt

16.12.2021Signafilm

Sponseret

SIGNAfilms video marketing har haft enorm effekt for KOMPAN

03.11.2020Signafilm

Sponseret

Bliver din virksomhed fundet på Google?

14.09.2020Signafilm

Sponseret

Hjælp til marketing: 3 ting, du skal være opmærksom på