Installatører vælger mobilen til varebestillinger
Særligt de mindre installatørvirksomheder vælger mobiltelefonen frem for computeren, når de skal afgive varebestillinger. Det har Øland taget konsekvensen af med appen Øland Mobil.
Mobiltelefonen passer bedre ind i installatørernes hverdag end computeren. Det har man måttet konstatere og handle efter hos totalleverandøren Øland.
Virksomheden har ofte lange køer i butikkerne og modtager mange telefonordrer. Det er ikke særligt effektivt, så derfor har Øland nu lanceret appen Øland Mobil, der gør det muligt at købe materialer direkte fra smartphonen.
Læs også: Bosch-app skal gøre installatørernes hverdag lettere
Det er ikke fordi, håndværkerne ikke er digitale, for det er de i stor stil, men mobilen passer bare meget bedre ind i deres hverdag. Med appen kan de bestille materialerne, mens de er på byggepladsen. Så pakker vi dem og stiller dem klar til afhentning eller leverer dem direkte på byggepladsen, siger Carsten Madsen, som er adm. direktør hos Øland.
Presset på tid
Mange installatører har en travl hverdag og er ofte under tidspres. De har derfor ikke tid til at sidde foran computeren på kontoret og lave online bestillinger. Med appen kan installatørerne spare tid, og samtidig kører alt papirarbejdet elektronisk, så den administrative del bliver lettere.
Appen kom til verden, efter Øland havde afholdt Lærlingedag i maj. Her var det netop lærlingene, der satte skub i processen.
Læs også: Mobiltelefonen er blevet et vigtigt arbejdsredskab
De unge ser ikke bare apps som en god idé. De forventer, de er der, og det skal vi selvfølgelig reagere på. Vi prøver i Øland at være meget lydhøre over for, hvad markedet ønsker, så vores produkter og services tager udgangspunkt i kundernes behov og ikke vores egne, siger Carsten Madsen.
- KLZ