IT-system tjente sig selv hjem på 3 måneder
Hos el-installatør Sv. Aa. Nielsen A/S i Slagelse har valget af E-Komplet som IT-system frigjort værdifuld tid og sparet virksomheden for mange tidskrævende opgaver.
Store besparelser på tid og økonomi
Før Sv. Aa. Nielsen A/S valgte at skifte deres gamle IT-system ud med E-Komplet, brugte de mange arbejdstimer på papirarbejde. Virksomhedens gamle økonomisystem var forældret og kunne ikke kobles sammen med ordrestyringssystemet. Det betød, at virksomheden i den forbindelse havde en masse ekstra udgifter til bogføring og administrativt arbejde.
Da det var blevet tid til at skifte system, fald valget på E-Komplet. Direktør og indehaver af Sv. Aa. Nielsen A/S, Martin Slot, fortæller, at allerede fra første dag den nye IT-løsning blev implementeret, har den lettet arbejsdagen for ham og hans medarbejdere ganske markant samt sparet virksomheden for en del ekstra udgifter.
"Systemet har tjent sig hjem på kun 3 måneder, efter vi fik det implementeret. Nu har vi mindre behov for at betale for ekstern hjælp til administrativt arbejde", fortæller Martin Slot.
Den første "aha-oplevelse"
Første gang Martin og hans medarbejdere for alvor fik syn for E-Komplets effektivitet var, da de mødte på kontoret efter 3 ugers sommerferie.
Med virksomhedens gamle økonomisystem brugte medarbejderne på kontoret ofte flere uger på at få ryddet op i alle papirbunkerne, der havde hobet sig op under sommerferien. Det viste sig dog hurtigt, efter skiftet til E-Komplet, at sådan ville det ikke længere se ud. Hos Sv. Aa. Nielsen A/S fik man nemlig sin første aha-oplevelse med det nye system, da man efter kun 3 dage tilbage fra sommerferie havde ordnet alle fakturaerne og ryddet den store papirbunke.
Læs mere om E-Komplets regnskabsprogram
Valgte en samlet løsning
Martin forklarer, at valget i sin tid faldt på E-Komplets løsning, fordi systemet bl.a. havde den bedste kundesupport og højeste brugervenlighed. Det mest afgørende for ham var dog, at E-Komplet er en samlet løsning. Ved at vælge en samlet løsning var der ikke længere behov for forskellige systemer, der skulle kobles sammen. Noget som Martin mener har gjort deres daglidag lettere og mere overskuelig.
"I dagligdagen hjælper E-Komplet os på den måde, at vi har en forside, hvor man hurtigt får et overblik over sager, som er klar til fakturering. Man får også overblik over indkommende timer og fakturaer, som mangler godkendelse. Når man hver morgen åbner E-Komplet får man lige en lille reminder på nogle ting, man skal ordne ", fortæller Martin.
Denne artikel er del af et tema:
Tema: Digitalisering