Lindab leverer solidt årsregnskab for 2019
Efter et år med stabil omsætning, indtjening og et solidt resultat står Lindab i 2020 med en god forretning og flere investeringsprojekter i sigte.
Lindab har netop offentliggjort årsregnskabet for 2019, der viser stabil omsætning og solid bundlinje. I årsregnskabet kaldes resultatet tilfredsstillende.
I 2019 lød Lindab samlede omsætning på 876 millioner kroner, mens overskuddet for året blev 37 millioner kroner. Som leverandør til fremtidens bæredygtige byggerier vil Lindab sætte barren højt, både på bæredygtighed, digitalisering, kvalitet og kompetencer, og derfor opruster Lindab i forhold til både produktion, digitale løsninger i administration, salg og operations, samt udvikling af kompetencer via uddannelse og e-learning.
”Årsregnskabet er positivt, og vi har leveret et solidt resultat. Bundlinjen er knap fulgt med den stigende omsætning, og det skyldes udelukkende et salg af en mindre virksomhed i Holland, som var tilknyttet Lindab. Dette frasalg havde en negativ indflydelse på bundlinjen for året”, siger Mette Brøndum, administrerende direktør i Lindab og fortsætter:
Læs også: Lindab udvikler tag med integrerede solceller
”Så resultatet af den danske indsats er en forbedret bundlinje i forhold til resultatet i 2018. Glade og tilfredse medarbejdere, moderne produktionsmetoder samt nye spændende markedstiltag og produkter er nødvendige for at sikre kundens succes, hvilket driver vores succes”.
Den moderne fabrik
For at sikre en langsigtet styrkelse af produktionsmetoderne i Lindabs danske produktioner er der investeret i nyt og forbedret udstyr. Heriblandt en ny lasermaskine, kanalmaskine med højere tæthedsklasse, bukkeudstyr og ny tagprofilmaskine.
”Vi har øget kapaciteten ved at øge bygningsarealet i Danmark og indføre 3-holds-skift for at holde leveringstiden så kort som muligt, hvilket giver høj kundetilfredshed”, siger Mette Brøndum.
Lindab har yderligere iværksat en screening af, hvor det giver god mening at tilføre nye digitale systemer og værktøj for at aflaste og arbejde smartere. Virksomheden er undervejs med både et nyt website og en ny webshop, og er derudover i gang med at etablere et nyt CRM system samt en ny digital kommunikationsplatform for bl.a. telefoni.
”Bæredygtige produkter og løsninger er vigtige for at vi bidrager til klimaindsatsen og i løbet af 2019 har vi udviklet en ”grøn” portløsning med en fuld EPD (en beskrivelse af produktets energi- og miljøpåvirkning fra vugge til grav) samt et nyt tagprofil med indbygget solcellepanel. En helt igennem energirigtig løsning,” siger direktøren.
- HCL