Månedens udfordring: Kunderne satser på høj oppetid og totalleverancer
De mange kriser, erhvervslivet oplever i disse år, betyder, at virksomheder samler sig endnu mere om deres kerneydelser. Nordelektro oplever stor efterspørgsel efter totalaftaler på service af alle former for tekniske installationer fra el over elevatorer til kraner.
”Vi oplever, at danske erhvervsvirksomheder og boligselskaber efterspørger regelmæssige eftersyn på deres tekniske installationer af enhver art. Kunderne er fokuserede på at undgå nedbrud, som vil forstyrre deres daglige drift. Nedbrud er dyrt, fordi det koster på leveringskvaliteten og kunderelationer – og fordi forsyninger af stumper og reservedele i dag er meget usikkert”, fortæller Allan Nass, der er nyansat salgschef for Nordelektro med fokus på teknisk facility management.
Læs også: Månedens udfordring: Digitale, grønne og store udviklingsmuligheder
Nordelektro har nemlig en klart formuleret målsætning om, at virksomheden skal være større og blive en landsdækkende Teknisk Facility Management-aktør. Derfor styrker virksomheden ledelsen med en ny, erfaren salgschef. Allan Nass kommer fra en stilling som teknisk kundechef hos ISS A/S. Han følger dermed i sporene på Jesper Christiansen, der i december tiltrådte som ny adm. direktør hos Nordelektro efter en karriere hos netop ISS. Det har haft stor betydning for Allan Nass’ beslutning om at takke ja til jobbet hos Nordelektro.
Fokus på kundeoplevelsen
”Jesper og jeg har haft et godt samarbejde sammen hos ISS, og da han fortalte om sin vision for Nordelektro, tændte det en glød i mig. Det var for spændende til at sige andet end ja til. Hos Nordelektro bliver jeg involveret i de strategiske beslutninger og får ansvaret for at sikre vækst og tilgang af nye kunder. Det har stor betydning for mig personligt”, fortæller den nye salgschef.
Om Allan Nass
• Aktuel position: Salgschef, Teknisk Facility Management, Nordelektro.
• Uddannelse: Maskinmester fra Fredericia Maskinmesterskole med fokus på vedligehold og ledelse.
• Erhvervserfaring: Har de seneste fem år været i forskellige positioner hos ISS.
Allan Nass er allerede i gang med sine nye opgaver, der ikke er helt uvante for ham. I sin tid hos ISS var han teknisk chef for service og vedligehold i Sønderjylland, Vestjylland og på Fyn, og stod desuden for driften af ISS’ aftale med Forsvaret. Han ser frem til at bringe sine kompetencer i spil hos Nordelektro, der allerede har en bred kompetenceportefølje. Her kommer fokus især til at være på kundeoplevelsen.
Landsdækkende Teknisk Facility Management
I sin nye stilling kommer han til at have fingeren på pulsen i alle Nordelektros afdelinger for at skabe et fælles fokus på at udvikle Nordelektro til en landsdækkende Teknisk Facility Management-aktør. Selv om der er kunder over hele landet, så skal Nordelektro tættere på alle sine kunder.
Læs også: Installatør: Bæredygtighed er afgørende for vores fremtid
”Nordelektro har en spændende historik og er velkendt her i Nordjylland. Men målet er at være fast aktør med beliggenhed tættere på vores kunder og fremtidige kunder i hele landet”, siger Allan Nass og supplerer:
”Forretningsmodellen er enkel: Vi påtager os regelmæssige eftersyn og forebyggende vedligehold af vores kunders tekniske installationer af enhver art. Det skal frigøre ressourcer og sikre oppetid hos vores kunder, så de kan bruge kræfterne på det, de er gode til – nemlig deres kerneydelse”.