Ny løsning sikrer hurtige penge i kassen
Regnskabsprogrammet Dinero har indgået et samarbejde med MobilePay, hvilket betyder, at det bliver nemmere og hurtigere for installatører at få betaling fra kunder.
Et nyt samarbejde mellem regnskabsprogrammet Dinero og betalingsfunktionen MobilePay er blevet en realitet. Det betyder, at man som installatør nemt og hurtigt kan få penge ind fra kunderne.
For at gøre brug af den nye løsning, som går under navnet MobilePay Link, kræver det, at man er tilknyttet MobilePay Business og er kunde hos Dinero.
Læs også: Klar betalingen ude hos kunden
Løsningen fungerer ved, at man efter at have afsluttet en opgave hos en kunde indtaster sit telefonnummer, som skal være tilknyttet MobilePay Business. Herefter opretter man en faktura, som sendes elektronisk til kunden.
Kunden trykker så på MobilePay-logoet på fakturaen, som aktiverer MobilePay-appen, og med en enkelt berøring på skærmen er pengene sendt afsted og ryger ind på den erhvervsdrivendes konto. Det er godt for likviditeten, letter administrationen og frigiver tid, som kan bruges på at fokusere på at yde god service overfor kunden, siger Martin Thorborg, der er adm. direktør i Dinero.
Alt skal køre automatisk
Med Dineros implementering af MobilePay bliver det nemmere for selvstændige at holde styr på økonomien i dagligdagen, og det er planen, at hele betalingsdelen på sigt skal foregå automatisk.
Planen er, at det hele skal køre automatisk, så Dinero også registrerer automatisk, når kunden betaler via MobilePay. Vores vision er, at det skal være så nemt som muligt at lave regnskab, så de mere end 300 VVS-installatører, blikkenslagere og elektrikere, der i dag er tilmeldt vores regnskabsprogram, kan koncentrere sig om det, de virkelig brænder for, siger Martin Thorborg.
Læs også: MobilePay vinder frem i byggebranchen
MobilePay Link bliver tilgængelig for de cirka 30.000 virksomheder, der har MobilePay Business, samt Dineros 112.000 kunder.
- KLZ