På kunde-jagt i Sverige
Den danske importvirksomhed P. Henning Jensen har en stor omsætning i Sverige og besøger derfor Nordbygg for at få fat i nye kunder og ikke mindst pleje de eksisterende.
20 danske virksomheder havde en stand på dette års udgave af Nordbygg. En af dem var importvirksomheden P. Henning Jensen, som har en lang række gulvvarmeløsninger i sortimentet.
Frederikssund-virksomheden var repræsenteret på Nordbygg for tredje gang og ifølge projektchef Kim Neubert, som Installatør Horisont fangede i menneskemylderet på standen, er messen et helt naturligt valg:
Mellem 20 og 30 procent af vores omsætning kommer fra Sverige, så det er vigtigt, at vi er på plads. Og så passer det jo rigtig godt, at der er messe heroppe, de år hvor der ikke er VVS-messe i Danmark, fortæller Kim Neubert.
Kundejagt og kundepleje
Ifølge Kim Neubert er målet med deltagelsen at skaffe nye kunder blandt de mange installatør-virksomheder, der deltager, men også at gøre sig til overfor bygherrer og større entreprenørvirksomheder.
Vi har for eksempel lige lukket en aftale med Skanska, og den slags vil vi selvfølgelig gerne lave flere af, siger Kim Neubert med et smil.
Han understreger dog også, at messen har en hyggelig dimension, fordi mange af de kunder han normalt kun taler i telefon med kommer forbi standen og får en snak og en fadøl.
Nogle af de kunder, der kommer forbi har jeg talt med i telefonen flere hundrede gange. I de tilfælde er det rigtig rart at sætte ansigt på stemmen, og jeg tror, at kunderne har det på samme måde, siger Kim Neubert.