Solar lancerer den første digitale kit-løsning på markedet

Sourcing- og servicevirksomheden, Solar, lancerer som den første danske virksomhed en digital kit-løsning. Den nye digitale leveringsservice, der har fået navnet SmartKit, giver fagfolk en optimeret kontrol over bestillingen af materialer. Målet med teknologien er at øge effektiviteten inden for installation og industri.

Foto: Solar

18.12.2023

Sponseret

Louise Bendix Hansen, Solar Danmark

Sourcing- og servicevirksomheden, Solar, lancerer som den første virksomhed en digital kitløsning, nemlig SmartKit, som via Solars webshop giver fuld digital kontrol over bestillingsprocessen af materialer. 

”I dag udfordres mange kunder af tunge ordreplanlægningsprocesser på tværs af systemer og samarbejdspartnere, usikre leveringstider og restordrer. Det er aktiviteter, der både koster arbejdstid og ekstra leveringer. Derfor har vi gjort vores kit-service digital, så vi kan tilbyde kunderne større kontrol, overblik og fleksibilitet, som kan øge effektiviteten markant,” siger Jacob Horn, Commercial Service Director hos Solar. 

Tunge planlægningsprocesser, optælling af varer, usikre leveringstider og materialesvind. Det er blot nogle af de ting, håndværkere og industrivirksomheder kan vinke farvel til med det nye digitale bestillingsværktøj. Med SmartKit bliver ordrerne håndteret automatisk og plukket og pakket via robotter på Solars lager, hvilket sikrer hurtig levering til kunden – og en øget effektivitet hos Solar. 

”I Solar er en af vores mærkesager helt grundlæggende at hjælpe vores kunder med at blive mere effektive, og det indkapsler SmartKit rigtig godt. Med den nye løsning kan vores kunder nu nemt sammensætte deres egne kit i vores webshop og få varerne leveret allerede klokken 07:00 dagen efter, hvis de bestilles inden kl. 18:00.  De kan selv skrive teksten til kassens label, vælge leveringssted og genbestille samme kit senere, hvis de får et lignende projekt,” siger Jacob Horn, Commercial Service Director hos Solar.

Udviklet i samarbejde med kunderne 

Solar tilbyder kit-levering i fire lande og til alle slags kunder og brancher. Servicen er udviklet i samarbejde med konsulenter, antropologer og Solars kunder.  

”En stor del af arbejdsdagen kan hurtigt blive brugt på ikke-værdiskabende opgaver, og det vil vi gerne hjælpe med at ændre. For os handler det om at skabe en effektiv arbejdsdag for vores kunder, og det kræver, at vi nytænker vores services i samarbejde med dem,” siger Jacob Horn, Commercial Service Director hos Solar.

SmartKit lanceres i første omgang i Danmark og bliver på et senere tidspunkt tilgængelig for alle Solars kunder i både Holland, Sverige og Norge.

Om SmartKit

  • Et SmartKit kan købes fra 59 kr. 
  • Bestilles et SmartKit inden klokken 18:00, leveres varerne inden klokken 07:00 dagen efter
  • Leveringen af et SmartKit kan ske til præcis det rum eller område, hvor materialerne i kittet skal monteres. På den måde skal kunden ikke bruge tid på at gå fra A til B for at hente materialerne eller spilde tid på at lede efter de rigtige materialer blandt mange andre materialer
  • SmartKits er tydeligt opmærket med gule mærkater, hvilket gør, at de lyser op, når de leveres sammen med andre leverancer
  • Alle Solars +50.000 lagerførte varer kan SmartKittes via Solars webshop

Mere fra...

14.11.2024Solar Danmark

Sponseret

Mød dine kollegaer i branchen til en gratis netværksdag

06.11.2024Solar Danmark

Sponseret

Ny AI-assistent skal lette hverdagen for Solars kunder

07.10.2024Solar Danmark

Sponseret

Solar leverer CO2e-tal om transport til kunder

08.07.2024Solar Danmark

Sponseret

Solar i strategisk samarbejde med Emaldo®

29.04.2024Solar Danmark

Sponseret

Solar er klar til at rådgive kunder om tsunami af nye regler om bæredygtighed

11.03.2024Solar Danmark

Sponseret

Bæredygtighedschef skal sætte turbo på den grønne omstilling i Solar Danmark