Sorte tal på bundlinjen hos Duravit
Den tyske producent af sanitetsprodukter Duravit kom fint gennem 2011 med en omsætningsfremgang på 7,7 procent. I Danmark blev det til overskud for andet år i træk.
Med en omsætning i 2011 på 353,3 millioner euro kunne Duravit-koncernen notere sig en vækst på 7,7 procent sammenlignet med året før.
Det er først og fremmest samarbejdet med verdensberømte designere, og de høje krav til kvalitet i både produktion og det færdige produkt, der har skabt den positive udvikling nationalt og ikke mindst internationalt," siger koncernens bestyrelsesformand, Prof. Dr. Frank Richter, ifølge Building Supply.
Renoveringsopgaver og projekter trækker op i Danmark
Også i Danmark høster Duravit frugterne af en klar kunde- og markedsorienteret strategi. Tidligere tiders negative resultater er vendt, og i 2011 blev det for til overskud for andet år i træk. Resultatet lød på 1,7 mio. kr. efter skat en fremgang på 0,5 mio. kr.
"Det er specielt renoveringsopgaver og projekter, der danner grundlag for væksten i 2011. Herudover lancerede vi en række produkter, som forbrugerne har taget god imod. Fx er bidettoilettet "SensoWash" allerede blevet en stor succes," fortæller adm. direktør i Danmark, Jesper Langberg, om baggrunden for den tilfredsstillende udvikling.
Den danske afdeling af Duravit består af otte medarbejdere og har hjemme i Hasselager ved Aarhus.
-LA