Sparet tid er meget værd
Anders Granau, er overmontør hos Leon Petersen i Ishøj, hvor han for 16 år siden startede som vvs-montør og gastekniker. For ham er samarbejdet med leverandørerne en af de vigtigste forudsætninger for at kunne give kunderne en ordentlig betjening og samtidig sikre en god drift af virksomheden. ”Indimellem oplever jeg, at jeg bruger så meget tid på at rapportere en reklamation, at den tid jeg bruger på det er mere værd, end det produkt reklamationen handler om. Det er virkelig frustrerende, for den tid havde været langt bedre brugt på at skrive tilbud eller noget andet meningsfuldt”, siger Anders Granau.
Fra tidsrøver til sund fornuft
Ud over at håndtere reklamationer er nogle af de væsentlige opgaver i jobbet som overmontør at tale med kunderne, give tilbud, at sikre at varerne er klar samt fakturering. ”Vi kan tydeligt mærke, når en virksomhed er professionel, og har forståelse for vores arbejde hele vejen rundt, og gør en indsats for, at vores arbejde bliver nemmere og dermed mere effektivt.
En tidsrøver er eksempelvis, når vi bliver sendt rundt mellem forskellige personer i en virksomhed, fordi det måske ikke er helt på plads, hvem der har ansvaret for hvad”, forklarer Anders. Blandt de virksomheder, som altid tager den sunde fornuft i brug, og som har forstået, hvad et godt samarbejde går ud på, fremhæver Anders LindCor ApS, som leverer douchetoiletter og toiletter fra Japanske TOTO, som er verdens største på sit felt. ”Først og fremmest viser LindCor ApS stor interesse for, hvordan vores virksomhed er skruet sammen, så de kan understøtte den service, vi ønsker at give kunderne, og de bidrage til at gøre tingene nemmere i det hele taget”, forklarer Anders.
Tekniske produkter
"Et douchetoilet er ét blandt flere tekniske produkt, som kunderne godt kan have lidt berøringsangst med. Det betyder, at vi indimellem får henvendelser fra kunder, der er lidt usikre på brugen af produktet, og som derfor ringer til os.
I de tilfælde, hvor vi er i tvivl om en detalje med et TOTO douchetoilet, sender vi blot kunden videre til Lindcor ApS, der klarer tingene, så vi ikke hører mere til det. Det sker også, at en kunde ringer med et problem, hvor det ligger lige på grænsen, hvem der har ansvaret, fordi skaden er opstået på grund af manglende vedligehold – for eksempel afkalkning. Også her tager LindCor ApS snakken med kunden og optræder meget professionelt, så problemerne bliver hurtigt løst til alles tilfredshed. Dertil kommer, at der altid er leveringssikkerhed, og at de ting, vi skal bruge til montagen, følger med.
Endelig er det en fordel, at et TOTO toilet aldrig skal drosles, uanset om det monteres på en høj eller lav cisterne. Det er nemt og tidsbesparende”, siger Anders. ”I det hele taget er kodeordene for det gode samarbejde, at man først og fremmest tilbyder nogle ordentlige produkter, og at man I alle situationer optræder løsningsorienteret. I sidste ende er det, hvad vi alle har brug for i en travl og ind imellem også ret uforudsigelig hverdag”, understreger Anders Granau.