Bosch Termotekniks installatørprogram fejrer 5-års jubilæum
Bosch Climate Partner runder et skarpt hjørne. Nu vil Bosch Termoteknik sætte fokus på at klæde installatørerne bedre på til den grønne omstilling, så de får værktøjerne til at løfte salget af varmepumper.
Bosch Climate Partner fylder fem år i Danmark. På trods af dets korte levetid tæller partnerprogrammet i dag mere end 160 installatørvirksomheder, og der kommer hele tiden flere til. Bosch Climate Partner dækker nu hele Danmark og omfatter sågar også en installatør på Grønland.
”Vi er meget stolte over Bosch Climate Partner og den flotte milepæl, som det er at runde fem år. Siden vi lancerede konceptet i 2013 har vi fået en endnu tættere dialog og samarbejde med vores mange partnere og skabt en stærk platform til at markedsføre gasfyr og varmepumper over for husejerne”, siger Brian Nielsen, som er produktchef hos Bosch Termoteknik.
Læs også: Bosch runder hundrede installatør-partnere
I løbet af de sidste to år har over 1.000 kursister fået vejledning om nye produkter, løsninger og lovgivning på energiområdet. Det er med til at understrege efterspørgslen i branchen på certificerede partnerskaber, som kan give installatørerne den seneste viden og værktøjer til at hjælpe forbrugerne med at skifte til energivenlige løsninger.
Programmets popularitet bakkes op af nye tal, der viser, at 91 procent af de kunder, der har fået installeret et produkt af en Bosch Climate Partner, ville anbefale dem til andre.
Øge vidensniveauet
Udover at få adgang til Bosch Climate Partner-logoet får installatørpartnerne også en lang række andre fordele som faglig opkvalificering og udvidede muligheder for markedsføring. Det omfatter bl.a. tekniske kurser, videreuddannelse og salgstræning med de indsigter om de nyeste løsninger og produkter på markedet samt adgang til fælles kampagner og events med Bosch Termoteknik.
”Nu er programmet nået til sin næste fase, hvor vi sætter fokus på at øge vidensniveauet blandt installatørerne om varmepumper. Hvis vi for alvor skal udbrede varmepumper, kræver det bl.a. færre fejlinstallationer, og derfor vil vi gøre vores for at løfte kompetencerne i installationsbranchen”, siger Brian Nielsen.
Læs også: Bosch introducerer ny jordvarmepumpe
På den måde bliver det lettere at fortælle kunderne om fordelene ved energivenlige varmepumper, særligt for mindre installatører, der ikke nødvendigvis har kapacitet til selv at bruge ressourcer på markedsføring og salg, men i stedet fokuserer på at levere et godt produkt.
”Vi er enormt glade for at være en del af Bosch Climate Partner. Næsten alle vores kunder kender til programmet og efterspørger det, da de ved, at det står for noget af branchens bedste garanti, kvalitet og service. I sidste ende gør det kunderne mere trygge og hjælper dem med at tage beslutningen om at skifte til en ny gaskedel eller varmepumpe”, siger Bo Larsen, medejer af Drewsen VVS.
- JMA