Husker du at give god kundeservice, Mester?
Vidste du, at det er op til ti gange så dyrt at kapre nye kunder fremfor at pleje de eksisterende?
God kundeservice er med til at fastholde kunderne - Men hvordan kan du så give dine kunder en god oplevelse i mødet med din virksomhed?
Her bringer vi 5 gode råd til, hvordan du kan sikre dig tilfredse kunder:
- Forventningsafstemning: Sørg altid for at afstemme forventningerne med dine kunder INDEN du påbegynder arbejdet. Vis dem billeder af tidligere udført arbejde af samme art eller tegn det for dem :) Hvis du er maler kan du fx male en farveprøve på væggen inden du maler hele stuen :D
- Få det hele på skrift!: Mundtlige aftaler fungerer kun så længe begge parter er enige. Hvis der eksempelvis opstår misforståelser eller der opstår problemer i forhold til det forventede arbejde/tid, er det guld værd at have det aftalte på skrift - sort på hvidt.
- Hold dine kunder opdateret: Fortæl hvornår I kommer, og giv dem besked ved evt. forsinkelse. Orientér desuden dine kunder om status på arbejdsprocessen, hvornår I forventer at være færdige og om I følger tidsplanen.
- Husk nu rengøringen!: Det er god stil at rydde op efter sig selv, og ikke mindst at dække ordentligt af inden arbejdet påbegyndes. På den måde signalerer du, at du er en professionel og omhyggelig håndværker, der tager sine kunder seriøst - her kan du score mange point :)
- Følg op: Med Minuba kan du altid følge med i dine tilbud og i dine ordre - men husker du at følge op? Hvis du eksempelvis har afsendt et tilbud på en opgave og endnu ikke har hørt noget fra dem, så giv dem et ring :)Eller hvis du har udført et stykke arbejde for en kunde, så ring til dem et par måneder efter og spørg ind til hvordan det ser ud. På den måde signalerer du, at du er en seriøs håndværker, som har fokus på kundepleje, omhyggelighed og faglighed.
Minuba laver professionel sagsstyring til den professionelle håndværker. Med online sagsstyring fra Minuba, får du mere overskud - både i hverdagen, og på bundlinjen! Prøv gratis i 30 dage her.