Brancheprofilen: Jeg kan tackle pressede situationer
Caverion har ansat Jan Sørensen som serviceleder i Herning-afdelingen. Han vil bruge sine erfaringer fra en stilling som fuldtids ishockeytræner i det nye job.
Hvad står øverst på din dagsorden som ny serviceleder?
Jeg skal først og fremmest sætte mig ind i hele strukturen i koncernen. Derudover skal jeg skaffe mere arbejde til de ansatte ved at finde nye kunder samt servicere dem, vi har i forvejen. Det er væsentligt at opretholde en god kundekontakt. Det vil jeg blandt andet gøre ved at køre ud til kunderne og se på de enkelte opgaver.
Hvad bliver de største udfordringer for dig?
En af de største udfordringer bliver at få samarbejdet til at fungere på kryds og tværs af virksomheden. Vi har mange afdelinger i hele landet, og det er vigtigt, at samarbejdet fungerer over hele linjen.
Hvordan kan du bruge dine kompetencer som ishockeytræner i dit nye job?
Min tid som ishockeytræner har lært mig at tackle pressede og stressede situationer. Det er helt klart noget, jeg kan tage med videre i mit nye job. Desuden har jeg været vant til at have ansvar for et hold med 25-30 spillere, og det har givet mig evnen til at få en stor gruppe mennesker til at arbejde sammen.
Læs også: Brancheprofilen: "Damixa byder på spændende muligheder"
Om Jan Sørensen
Uddannelse: Uddannet VVS-montør hos Kurt Troelsen VVS, 1986
Tidligere ansættelser: Serviceleder hos L&H Rørbyg, cheftræner for Sønderjyskes og Esbjergs eliteserie ishockeyhold.
I min fritid er jeg træner for 1. divisionsholdet hos Herning Ishockey Klub, og derfor er ishockey stadig en stor del af mit liv, men det er rart, at jeg ikke længere har trænerrollen 24/7 alle årets 12 måneder.
Hvad er dit bedste karriereråd?
Det lyder måske som en kliché, men mit bedste råd er, at man skal dedikere sig og engagere sig i det, man laver. Man kommer langt med hårdt arbejde.