ProSave og Minuba i ny integration
Den første af flere integrationer mellem ordre- og sagsstyringssystemet Minuba og indkøbssystemet ProSave er implementeret. Direktørerne fra begge firmaer ser det som del af en vigtig bevægelse i branchen.
Byggebranchen og it-leverandører mødtes i sidste uge for at dele viden om værktøjer og diskutere samarbejde.
En af de samarbejder der blev annonceret var ny integration mellem Minuba og ProSave. Samtidig er det kun et par måneder siden, at ProSave kunne fortælle om integration til tilbudssystemet Corbis EL, og før det til Kalkia - det mest udbredte kalkulationssystem blandt el-installatører. Snart kommer også integration til regnskabsprogrammet e-conomic.
Og det er slet ikke tilfældigt, at der sker så mange integrationer, fortæller direktør René Balslev fra ProSave.
- Vi ser det som en gevinst for alle, når værktøjer bliver dybt integreret. Det er en stor barriere for effektivitet, når håndværkernes systemer ikke taler sammen. Ingen programmer kan alting - ikke hvis det skal være ordentligt, i hvert fald - så vi skal sørge for, at de kan spille sammen.
Et mindset
Han bakkes op af direktør Casper Hassø Nielsen fra Minuba, der hilser den nye integration velkommen.
- Minuba er baseret på samtale og samarbejde. Det er vores mindset. Vi tror på, at vi skal fokusere på netop det, vi er gode til. Vi skal være de bedste til drift af håndværkernes virksomhed, og så skal vi samarbejde tæt med dem, der er de bedste på deres områder omkring driften.
Det første skridt i en integration
Den nye integration er lavet for at gøre det nemmere at binde materialebestillinger i ProSave sammen med sager i Minuba. I første omgang er systemerne blevet bundet sammen, så brugerne kan vælge ordre eller tilbud fra Minuba i ProSave, når der bestilles materialer, i stedet for at skulle skrive referencen manuelt.
Det gør det hurtigere at bestille, og det fjerner en fejlmulighed, som bogholderne på kontoret genkender, når EDI-fakturaerne fra grossisterne kommer.
- Det lyder måske småt, når man ikke sidder med det. Men vi ved, det giver effektivisering i det daglige, både i marken og på kontoret. Vi har mange ambitioner omkring samarbejdet, men nu glæder vi os til at høre, hvor kunderne gerne vil have, vi lægger indsatsen, så det giver allerbedst mening for dem, fortæller René M. Balslev.
Mere samarbejde end konkurrence
De mange deltagende virksomheder på Dansk Byggeris IT-messe vidner om, at der er en omfattende digitalisering i gang i branchen. Men for at branchen kan lykkes, kræver det samarbejde, mener René M. Balslev.
- Branchens digitaliseringsproces er drevet af behov for øget produktivitet pr. arbejdstime, og af slutkundernes krav om at kommunikere med installatørerne digitalt både før, under og efter arbejdet udføres. Hvis den proces skal lykkes, kræver det, at systemerne taler sammen, ellers går gevinsterne tabt, siger René Balslev.
Han bakkes op af Casper Hassø Nielsen:
- Vi er en række specialiserede virksomheder, som samarbejder langt mere, end vi konkurrerer. Resultatet er et økosystem af værktøjer, som passer godt sammen, og hvor kunderne kan nøjes med at betale for lige netop det, de har brug for. Og vi er sikre på, at det er fremtiden for branchen.
Om ProSave
ProSave er en indkøbsplatform på web og smartphone til håndværkere, byggevirksomheder og industrien. Med ProSave opnår kunderne en mere effektiv indkøbsproces, fordi den er ens, uanset hvor varerne købes.
ProSave har dyb integration til grossisterne og flere andre systemer, og tilbyder professionelle indkøbsværktøjer som f.eks. godkendelsesflow, avanceret søgemaskine, nettopriser på alle konti, og funktionaliteter på tværs af grossister (favoritter, ordrehistorik, godkendte leveringsadresser mm.)
Kunderne sparer i gennemsnit 10 pct. direkte på deres indkøbsomkostninger med ProSave indkøbsplatform.
ProSave har kontorer i Skanderborg og København.
Om Minuba
Minuba er en danskejet softwarevirksomhed, der har specialiseret sig i optimering og effektivisering af driften til både mindre og større virksomheder, især inden for service- og håndværksbranchen
Minubas online ordre- og sagsstyring giver et bedre overblik, en effektiv drift og øget likviditet. Med integration af hele arbejdsprocessen – fra første kundekontakt til sidste faktura.
Et online-system skal kunne håndtere avancerede data men være enkelt at bruge. Derfor er Minuba udviklet ud fra filosofien om, at det skal kunne løse opgaven – og være nemt at bruge.
Udover kontorer i Kongens Lyngby og Århus, har Minuba også datterselskaber i både Sverige og Norge.