VVS-messe blev tilløbsstykke
8.000 gæster besøgte sidste uges VVS13-messe i Odense. Nu vil Veltek-direktør Willy Goldby have installatørerne til at sælge intelligente løsninger til private.
Flere besøger VVS-messen i Odense end forrige gang. I år havde 8.009 fundet vej til Odense Congress Center. De mange fagfolk har på messen fået adgang til et righoldigt udbud af viden fra de i alt 179 messestande om armaturer, afløb, energi og andet.
Direktør for brancheorganisationen Veltek og medarrangør Willy Goldby glæder sig over de mange professionelle stande med løsninger, der er penge lige ned i lommen for installatørerne, der forstår at sælge ind til kunden på den rigtige måde. Han savner, at installatørerne bliver bedre til at tænke på, hvad kunderne har brug for, når de er ude på en opgave. Kommer de ind i en bolig, hvor der er mange børnesko i entreen, bør de kaste et kritisk blik på vandinstallationer på badeværelse og ved vaskemaskiner for at se, om de kan tilbyde nogle vandbesparende wcer og vandhaner.
Installatørerne er dygtige håndværkere, men de har et problem, når de skal ud at sælge. De kan gøre mere på parcelhusområdet, hvor vvs-branchen ikke har været gode til at markedsføre sig, siger Willy Goldby.
Klar til at sælge
Han fremhæver, at der sker meget på områder som for eksempel intelligente toiletter, der er attraktive produkter for forbrugerne. Hos udstillerne kan installatørerne få faglig vejledning i produkterne.
På messen får de viden serveret på den bedst tænkelige måde, så de kan tage ud at sælge det i morgen, siger han.
Læs også: VVS'11: Installatører kombinerede hygge og fagligt input
Også messechef Krista Kristensen glæder sig over de mange installatører og deres interesse for de nye produkter og teknologier på messen. Ud af de 8.000 besøgende benyttede 440 gæster muligheden for at overvære et eller flere af de teknologisk orienterede korte foredrag på Energiens Torv.
Når forbrugerne nu kontakter deres normale VVS-installatør, kan de forvente, at han er klar med nogle løsninger baseret på den nyeste viden. Det kan blive en succes for begge parter, siger messechef Krista Kristensen.